Dbaj o Zdrowie z HMS

Sport to zdrowie

Chyba nikt nie ma wątpliwości co do tego, że sport w jego rekreacyjnej postaci, to samo zdrowie. Nie zawsze jednak świadomość ta wystarcza nam, by zmobilizować się do działania. Właśnie dlatego postanowiliśmy zabrać głos w tym temacie. Mamy nadzieję przekonać Państwa, że na aktywność fizyczną nigdy nie jest za późno, a na jej efekty, wcale nie trzeba długo czekać.

Kiedy wystartować?

Zdrowie i dobra forma niejednokrotnie jest efektem wielu lat pracy i wyrzeczeń. Podobnie jest z niedyspozycją – bywa efektem zaniechań na tym polu. Z pewnością, nie warto zwlekać z rozpoczęciem swojej przygody ze sportem. Im wcześniej zaczniemy, tym dłużej pozostaną z nami jego rezultaty – nawet wówczas, gdy już nieco spadnie nasze zainteresowanie treningiem. Z drugiej strony rozwój wiedzy o wpływie wysiłku na nasze ciała oraz skuteczności poszczególnych programów treningowych, sprawia, że łatwiej jest nam znaleźć właściwą dla siebie formę aktywności fizycznej. Jak więc brzmi odpowiedź na nasze pytanie?

W przypadku dzieci, warto zachęcać je do aktywności od najwcześniejszych lat. Zwłaszcza poprzez rozwijanie ich zainteresowań wybranymi dyscyplinami sportu. Dla reszty z Państwa odpowiedź brzmi: najlepiej od razu, ale małymi krokami, stopniowo zwiększając swoje zaangażowanie. W końcu to kropla drąży skałę!

czytaj więcej…

Otyłość

zwalczysz bez leków

Otyłość to choroba dotykająca coraz szerszego odsetka osób. Siedzący tryb życia, stres i niewłaściwa dieta, sprawiają, że w Polsce przekracza on 20% i stale rośnie. Są to osoby, których BMI (Body Mass Index) przyjmuje wartości powyżej 30. Tej cywilizacyjnej chorobie, towarzyszą zazwyczaj mało spektakularne objawy.
Z tego też powodu, jak i za sprawą jej genetycznych i psychicznych uwarunkowań, trudno wydostać się ze spirali nawyków, prowadzących do jej powstania.

Wchodząc w konfrontację z otyłością, nie zmienimy bowiem trwale swojego trybu życia, bez ponownego zdefiniowania swojej tożsamości. Profesjonalnego wsparcia w tym zakresie możemy szukać u lekarza, psychologa, a także dietetyka, trenera osobistego i fizjoterapeuty. W ten sposób ochronimy swoje zdrowie i wzmocnimy samoocenę, której obniżenie bardzo często towarzyszy otyłości. Z kolei łącząc dietę z treningiem spalimy nadmiar tkanki tłuszczowej. W doborze właściwego programu ćwiczeń pomoże nam trener osobisty, jego zaangażowanie zwiększy też siłę naszej motywacji. Działając kompleksowo z pewnością osiągniemy zamierzony rezultat. Trzymamy kciuki!

czytaj więcej…

Dlaczego warto?

Regularne uprawianie sportu przyczynia się do podniesienia jakości życia. Dzięki niemu możemy też zabezpieczyć się przed wieloma chorobami. Najczęściej w tym kontekście myślimy jedynie o nadwadze, tymczasem korzyści jest o wiele więcej. Do benefitów zaliczają się również: obniżone prawdopodobieństwo wystąpienia zaburzeń sercowo-naczyniowych (z nadciśnieniem włącznie), osteoporozy oraz poprawa wydolności oddechowej. Z mniej oczywistych schorzeń są to choroby: Alzheimera i Parkinsona.

Mimo wielu lat poszukiwań, nadal brakuje nam na nie skutecznego lekarstwa. Już dziś jednak znamy skorelowane z ich występowaniem czynniki ryzyka. Jednym z nich jest brak ruchu. Pojawia się on niemal w każdym kontekście poświęconym zdrowiu. Dlaczego więc warto ćwiczyć? By dłużej cieszyć się sprawnością i dobrym samopoczuciem – nie tylko dla swojej własnej satysfakcji, ale również z uwagi na swoich bliskich i przyjaciół.

czytaj więcej…