DOMOWA SIŁOWNIA – KIEDY MASZ MAŁO MIEJSCA

Są sytuacje w których pójście na siłownie jest niewygodne lub wręcz niemożliwe. Wiele osób zapomina jednak, że aby wykonać efektywny trening siłowy nie potrzeba za wiele. Tutaj dowiesz się jaki sprzęt kupić, aby stworzyć małą „domownię” na niewielkim metrażu.

Dobra wiadomość…

Na szczęście nasze mięśnie nie rozróżniają tego, co podnosimy. Może to być sztanga, hantle, waga naszego ciała lub worek ziemniaków. Ważny jest fakt, że jest opór i trzeba z nim „walczyć”.

Dlatego nie potrzebujesz mieć w domu wielkiej sztangi z ciężarami – zwłaszcza, jeżeli nie masz na to miejsca.

Niżej wymienię Ci kolejno zestawy sprzętów treningowych, które pomogą Ci wykonać optymalny trening w domu, nie zabierając przy tym sporo miejsca.

Opcja #1

Gumy Treningowe – mamy wiele rodzajów gum treningowych do wyboru:
– Regularne gumy do ćwiczeń
– Mini bandy
– Gumy do ćwiczeń z uchwytami

Taki zestaw pomoże Ci zrobić pełny trening na wszystkie partie ciała.
Jeżeli nie wiesz jakie ćwiczenia możesz wykonać, sprawdź te dwa filmiki

Przykładowy trening z regularnymi gumami treningowymi: kliknij

10 ćwiczeń z Mini Band: kliknij

Jest to również świetny wybór, jeśli musimy zabrać sprzęt w podróż lub na wakacje.

Opcja #2

Para hantli ze zmiennym ciężarem – moim zdaniem para hantli to jeden z najlepszych wyborów na domową siłownię, jeśli mamy mało miejsca.

Podobnie jak w przypadku gum treningowych, jesteśmy w stanie wykonać pełny trening na wszystkie partie ciała z hantlami. Ważne tylko aby ciężar hantli był odpowiednio duży.

Hantle mogą mieć przewagę nad gumami treningowymi w niektórych aspektach. Na przykład gumy treningowe zwiększają swój opór wraz z większym naciągnięciem. Oznacza to, że w początkowej fazie ruchu opór jest mały a w końcowej fazie ruchu opór może być za duży. Dla jednych będzie to wada a dla drugich zaleta. Hantle oferują stały ciężar, co wielu przypadkach będzie korzystniejsze.

Tutaj znajdziesz przykładowe ćwiczenia oraz treningi z hantlami

Trening z hantlami: kliknij

Wyzwanie na biceps z hantlami: kliknij

Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby połączyć hantle i gumy w naszym treningu robiąc poszczególne ćwiczenia z gumami a inne z hantlami. Jeśli brakuje nam ciężaru, świetnym sposobem na progresje w treningu jest połączenie gumy treningowej z hantlami, co stanowczo utrudni nam ćwiczenie.

Opcja #3

Kettlebell – odkąd sprawiłem sobie dwie cięższe kettle moje treningi przeszły rewolucje. Z jedną lub dwoma kettle’ami zrobimy rewelacyjne treningi siłowe i funkcjonalne. Dzięki dynamicznym swingom lub wymagającym dużej koordynacji i stabilizacji clean pressom, nasz trening wejdzie na nowy, wyższy poziom.

Wypróbuj trening z kettlami: kliknij

Intensywny trening z kettlami: kliknij

Te trzy opcje to moim zdaniem najlepsze wybory dla tych, którzy chcą lub muszą trenować w domu, jednak nie mają dużo miejsca do treningu i przechowywania sprzętu.

Bardzo polecam zaopatrzyć się w każdą z tych trzech propozycji. Razem zajmą bardzo mało miejsca a sprawią, że nasz trening będzie bardziej optymalny.

Gumy treningowe (2-3 poziomy oporu), hantle ze zmiennym ciężarem i ciężkie kettle. Z takim zestawem jesteśmy w stanie z powodzeniem stworzyć treningi, z którymi możemy osiągnąć nasze cele treningowe i sylwetkowe.

Opcja #4

Drążek do podciągania – To kolejny sprzęt, który w rzeczywistości nie zajmuje miejsca. Jeżeli mamy możliwość zamontowania go w futrynie drzwi lub na mocnej ścianie to stanie się idealnym przyrządem treningowym – podciąganie na drążku to jedno z najlepszych ćwiczeń z wagą własnego ciała.

Taki drążek może stać się też wielofunkcyjnym urządzeniem, jeżeli połączymy go z gumami treningowymi i/lub pasami TX09. Do naszego arsenału treningowego dojdzie wiele nowych ćwiczeń.

To kieruje mnie do ostatniej propozycji….

Opcja #4

Pasy TX09 lub kółka olimpijskie – genialne urządzenie, które możemy zamontować w ścianie, futrynie lub podczepić do drążka. Przechowanie pasów zajmuje bardzo mało miejsca a daje nam możliwość wykonania ćwiczeń na wszystkie partie ciała.

Odwrotne wiosłowanie, uginanie i prostowanie łokci, pompki, zakroki i przysiady za asystą, wiele ćwiczeń na brzuch – mogę wymieniać i wymieniać.

Moim zdaniem jest to kolejne wielofunkcyjne urządzenie na domową siłownię, która nie zajmuje dużo miejsca.

Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie abyś połączył te propozycje i stworzył własny zestaw. Wszystkie opcje tutaj wymienione zmieszczą się na półkę lub do małego kartonu.

Tak jak mówiłem, optymalny trening nie wymaga wielu maszyn, ciężkiej sztangi i ławki. Jedyne czego potrzebujesz to chęci.

Opracowanie

Daniel Ortega