Praca siedząca – bieżnia idealna

ostęp cywilizacyjny sprawił, że człowiek współczesny coraz więcej czasu spędza w pozycji siedzącej. Szkoła, dom, praca i wszędzie tam, gdzie nie ma potrzeby przybierania innej pozycji. Statystycznie Polak, który zatrudniony jest w biurze, spędza niemalże nieprzerwanie aż 8 godzin w pozycji siedzącej. Niestety człowiek nie wyewoluował w kierunku siedzenia, a ciągłego przemieszczania się lub innego ruchu.. ..

TRENING HIIT Z PRZYRZĄDAMI

Istnieje trening, który nie trwa zbyt długo, a daje duże efekty. Mowa o treningu HIIT, który stosowany w odpowiednio dopasowanej formule i z odpowiednią częstotliwością zaowocuje wymarzonym efektem. HIIT to skrót od angielskiego High Intensity Interval Training, co znaczy dokładnie bardzo intensywny trening interwałowy. Od zwykłego interwału różni się tym, że wykonuje się go na swoich maksymalnych możliwościach treningowych. Trening ten może być stosowany zarówno przez profesjonalnych sportowców, jak i początkujących amatorów, wystarczy odpowiednio modyfikować czas i rodzaj ćwiczeń. ..

TRENING HIIT

HIIT jest to rodzaj bardzo intensywnego treningu interwałowego. Interwał polega na przeplataniu intensywnego krótkiego ćwiczenia z krótkim momentem umiarkowanego wysiłku. Tempo wykonywanych ćwiczeń ma tutaj kluczowe znaczenie, ponieważ to one decydują o skuteczności ćwiczeń. HIIT to angielski skrót High Intensity Interval Training, który znaczy tyle, co bardzo intensywny trening interwałowy..

DOMOWNIA – siłownia na dużej powierzchni

Nic tak nie cieszy, jak pusta siłownia. Cały sprzęt treningowy Twój. Nie musisz na nic czekać. Domowa siłownia da Ci to wszystko, plus zaoszczędzony czas na dojazd na siłownię. Przecież ile razy chciało Ci się trenować, ale nie chciało Ci się jechać na siłownię? Dzisiaj powiem Ci jak zbudować najlepszą domową siłownię w sytuacji, gdy nie masz ograniczonego miejsca.

DOMOWA SIŁOWNIA NA MAŁEJ POWIERZCHNI

Są sytuacje w których pójście na siłownie jest niewygodne lub wręcz niemożliwe. Wiele osób zapomina jednak, że aby wykonać efektywny trening siłowy nie potrzeba za wiele. Tutaj dowiesz się jaki sprzęt kupić, aby stworzyć małą „domownię” na niewielkim metrażu. Dobra wiadomość…

GUMY OPOROWE

Gumy oporowe to jeden z najbardziej uniwersalnych przyrządów do treningu. Dzięki zastosowaniu różnych parametrów takich jak siła naciągu, długość, szerokość, czy nawet formy (pętla lub taśma) można wykonać niemalże cały trening w zaciszu domowym.

SLOW JOGGING

Jogging i slow jogging są bardzo podobne do siebie z nazwy, ale mogą całkiem inaczej oddziaływać na organizm. Oba te rodzaje aktywności wyróżniają się tym, że są bezpiecznymi formami wysiłku, mogą być uprawiane również przez praktycznie wszystkich, bez względu na wiek i stan zdrowia. Każdy z tych rodzajów wysiłku przeznaczony jest również dla osób, które nie nastawiają się na bicie rekordów i ściganie się, a raczej na czerpanie przyjemności z biegu.

CARDIO W DOMU

Trening aerobowy ma wiele zalet, jedną z nich jest skuteczne spalanie tkanki tłuszczowej. Podczas treningu cardio dochodzi do pracy tlenowej, a energia pobierana jest z węglowodanów i tłuszczy. W trakcie robienia cardio organizm nadąża z dostarczaniem potrzebnej ilości trenu. Przeciwieństwem tego jest trening siłowy, który jest na tyle intensywny, że układ krążenia nie daje rady dostarczyć wystarczającej ilości tego pierwiastka do mięśni. W trakcie ćwiczeń cardio serce musi z większą częstotliwością pompować krew, a tym samym zwiększa się wydolność całego organizmu.