Trening HIIT

Zbyt długie siedzenie niewątpliwie negatywnie wpływa na organizm ludzki. Praca siedząca nie wymaga włożenia w nią zbyt dużego wysiłku fizycznego, jednak wpływa ona negatywnie na cały układ kostno-stawowy doprowadzając do zwyrodnień, bólów kręgosłupa, a także (co szczególnie tyczy się kobiet) obniżenia gęstości kości, czyli osteoporozy. Nie są to jednak jedyne konsekwencje siedzącej pracy, można do nich zaliczyć: – żylaki nóg, – osłabione mięśnie, – problemy z układem krążenia, – nadwaga, – słaba kondycja fizyczna, – problemy ze strony układu pokarmowego, – zwolniony metabolizm, – bóle głowy. Jak widać, lista jest dosyć długa, a można jeszcze długo do niej dopisywać, ponieważ brak aktywności fizycznej wpływa na każdy układ organizmu ludzkiego.

Jak dołożyć przyrządy do treningu HIIT?

Istnieje kilka czynników, które decydują o tym, jaki przyrząd zostanie użyty podczas treningu. Pierwszym takim czynnikiem jest oczywiście ich dostępność. Będąc na siłowni lub w sali fitness wybór jest bardzo szeroki, jednak trenując w domu, musisz się skupić tylko i wyłącznie na własnych zasobach. Najpopularniejszymi i najlepszymi przyrządami domowymi są: kettle, hantle, gumy oporowe, wallball oraz wszelkiego rodzaju obciążniki. Główną zasadą treningu interwałowego jest naprzemienne stosowanie okresów intensywnego wysiłku fizycznego z okresami aktywnego odpoczynku. HIIT nie powinien trwać dłużej niż 30 minut.

Zapobieganie negatywnym skutkom pracy siedzącej

Niestety nie każdy ma możliwość i chęci, by zmienić swoją pracę. Można jednak nieco dodać do niej ruchu. Gimnastyka w przerwie na kawę albo zamiast dojazdów do pracy samochodem czy komunikacją miejską można wybrać rower. Powiedzmy sobie szczerze – jak długo trwały takie postanowienia? Przerwa na kawę powinna być zarezerwowana tylko na nią, a dojazd powinien być indywidualnie wybrany i najwygodniejszy dla danego pracownika. Co można więc zrobić, żeby ratować swoje zdrowie, a nawet życie? Mam pewne genialne rozwiązanie, które może zrewolucjonizować pracę biurową. Może z jednej strony przybliżyć człowieka do jego naturalnych nawyków takich jak ruch, przy jednoczesnym braku uszczerbku na pracy. I nie mam tu na myśli zmyślnych foteli, czy podnóżków, które jedynie mają za zadanie zmniejszyć dolegliwości długotrwałego siedzenia.

Zainteresowany?

Pełna wydajność pracy, przy jednoczesnym zachowaniu odpowiedniej dawki ruchu

Bieżnia LOOP12 MULTI z biurkiem jest rozwiązaniem dla współczesnego rytmu życia. Obecnie widać trend, który dąży do aktywnego spędzania czasu oraz zwiększania aktywności fizycznej w trakcie dnia. Bieżnia w swojej pierwotnej wersji służy tylko i wyłącznie do chodzenia lub biegania na niej, jednak w tym modelu można jeszcze więcej – można pracować. Bezpiecznie, wygodnie i z przyjemnością. LOOP12 MULTI to bieżnia umożliwiająca spacer w trakcie pracy na laptopie. Jest to możliwe dzięki szeregowi odpowiednich modyfikacji. Jedną z nich jest możliwość zamontowania stolika na konsoli. Ze względów bezpieczeństwa podłączenie stolika powoduje ograniczenie prędkości bieżni do 6 km/h, dla większości społeczeństwa jest to wystarczająca prędkość szybkiego marszu.
Sam stolik ma odpowiednio dużo miejsca na laptop oraz uchwyt na tablet, dodatkowo posiada miejsce na kubek lub bidon.
Na bieżni oczywiście nie musisz cały czas chodzić. Po wyłączeniu pasa bieżni masz do dyspozycji stojące stanowisko pracy, a jeżeli masz ochotę na bieg, to wystarczy zdemontować stolik.
Obsługa samej bieżni jest bardzo intuicyjna i łatwa. Jednym ruchem ręki można zmienić prędkość. Można również ustawić czas, dystans, ilość kroków oraz spalone kalorie. Istnieje aplikacja, która pozwala za pomocą Bluetooth połączyć się z aplikacją FitShow, która na bieżąco będzie otrzymywała informacje z bieżni o wykonanych treningach. Jest to przydatne, ponieważ możemy dzięki tym informacjom przeanalizować treningi i sprawić, by były efektywniejsze. Połączenie Bluetooth można wykorzystać do połączenia się ze wbudowanymi w bieżnię głośnikami.
Idziesz, piszesz lub projektujesz i do tego w tle rozbrzmiewa twoja ulubiona muzyka, piękna wizja, nieprawdaż?

Nowoczesność i bezpieczeństwo

Bieżnia domowa lub biurowa jest narzędziem, które może przynieść realne korzyści nie tylko zdrowotne, ponieważ wpłynie na efektywność pracownika. Bieżnia w biurze nie będzie sprawiała problemów oraz zajmowała zbyt dużo przestrzeni. Została ona stworzona z myślą o niewielkich pomieszczeniach w domu lub biurze. Posiada składane poręcze, kółka transportowe oraz jest (jak na bieżnię) niewielkich rozmiarów.

Nad bezpieczeństwem naszych stawów czuwa specjalny system amortyzacji – niezależnie od tego czy biegamy w sportowych butach czy zwykłych trampkach – elastomerowe zawieszenie blatu bieżni redukuje impet uderzeń naszych stóp. Dzięki temu zachowamy w świetnej kondycji zarówno stawy kolanowe jak i kręgosłup.

Przechowywanie bieżni

Dzięki małej grubości – wynoszącej po złożeniu jedynie 14cm bieżnie łatwo włożyć jest pod łóżko lub za szafę. W transporcie pomagają dwa niezależne zestawy kółek: dolne – pomagają umieszczać bieżnię poziomo pod meblami typu kanapa, kółka boczne pomagają przesuwać bieżnię w pozycji pionowej tak by wsunąć ją za lub do szafy.

Bieżnia LOOP12 MULTI nie jest zwykłą rzeczą, która na dłuższą metę okaże się zbyteczna. To nowoczesne narzędzie, które pozwoli połączyć nowoczesne rozwiązania w pracy wraz z naturalnymi potrzebami człowieka.

Jeśli chcesz lepiej poznać bieżnię z biurkiem LOOP12 Multi kliknij w link: kliknij